BLAU – Badanie Losów Absolwentów Uczelni
- Edukacja i szkolnictwo wyższe
- projekt innowacyjny
- Absolwenci
- Pracodawcy
- Uczelnie wyższe
- Uczelnie wyższe
Rozwiązanie wypracowane w projekcie miało stanowić odpowiedź na problemy związane z niewystarczającą ilością i jakością skutecznych narzędzi do badania losów zawodowych absolwentów szkół wyższych. Konsekwencją tego stanu rzeczy jest nieodpasowanie oferty edukacyjnej do potrzeb rynku pracy, a to prowadzi do niedostosowania kompetencji absolwentów do tych potrzeb. Koszty takiej sytuacji - oprócz absolwentów - ponoszą także pracodawcy, a związane są one np. z kosztami wdrożenia/przygotowania nowych pracowników.
Zaproponowane w projekcie rozwiązanie zakładało stworzenie modelu Badania Losów Absolwentów Uczelni (BLAU).
Projekt odrzucony na etapie strategii wdrażania.
Kto może skorzystać:
Rozwiązanie zostało zaprojektowane dla szkół wyższych, absolwentów szkół wyższych oraz pracodawców.
Innowacyjność:
Innowacyjność rozwiązania miała się odnosić się do formy wsparcia, czyli zaprojektowania skutecznego modelu badania losów zawodowych absolwentów i przez to dostosowania treści kształcenia w szkołach wyższych do potrzeb rynku pracy.
Elementy składowe wstępnej wersji produktu:
- Model BLAU wraz z instrukcją Obsługi.
- Płyta DVD z kompletnym portalem modelu BLAU, gotowa do uruchomienia na platformie VMware ESXi w wersji 5.1.0 lub wyższej.
- Dokumentacja techniczna do portalu BLAU – wersje papierowa i elektroniczna wraz z filmami instruktażowymi prezentującymi sposób korzystania z najważniejszych funkcji portalu.
- Informatory dla korzystających z modelu (wersja elektroniczna i papierowa).
- Materiały do umieszczenia na portalu (e-szkolenia, testy kompetencji, artykuły etc.).
Elementy pośrednie, wspierające rozwiązanie:
- Informator dla absolwentów, szkół wyższych, pracodawców - informatory zawierające szczegółowe informacje nt. celu monitorowania losów absolwentów, możliwości jakie oferuje portal, przykładowych korzyści.
- Rekomendacje dla Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwa Edukacji Narodowej i jednostek samorządu terytorialnego - zawierające informacje nt. sposobów wspierania szkół wyższych, pracodawców i absolwentów, przykłady rozwiązań wspomagających te grupy.
- Dobre praktyki wdrażania systemu informatycznego (dla szkół wyższych) - korzyści, wskazówki dotyczące wdrożenia, typowe błędy, ryzyko. Dobre praktyki opracowane na podstawie doświadczeń z testowania wstępnej wersji modelu.
- Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna
- produkt finalny projektu innowacyjnego
- PI odrzucony na etapie strategii wdrażania