INTERIM MANAGER – ZAWÓD PRZYSZŁOŚCI
- Zatrudnienie i integracja społeczna
- projekt standardowy z komponentem ponadnarodowym
- Kobiety
- Osoby bezrobotne
- Osoby do 30. roku życia
- Osoby po 45/50 roku życia
- Osoby niepracujące
- Instytucje otoczenia biznesu
- Instytucje szkoleniowe
- Kadra zarządzająca
- Pracodawcy
- Przedsiębiorcy
Prezentowane rozwiązanie odpowiada na problem wysokiego bezrobocia wśród osób po 50. roku życia, a także osób młodych, w wieku do 30 lat. Kolejnym wyzwaniem jest niedostateczna liczba narzędzi przeznaczonych do usprawnienia zarządzania przedsiębiorstwem, w tym w szczególności do zarządzania wiekiem w organizacji.
Zaproponowane w projekcie rozwiązanie to program szkoleniowy, który pozwala uzyskać wiedzę niezbędną do wykonywania zawodu interim managera (IM). Zarządzanie czasowe1 polega na wykorzystaniu potencjału doświadczonych managerów spoza firmy w celu wsparcia bieżącej działalności organizacji. Interim manager to wysokiej klasy ekspert w danej dziedzinie, który w oparciu o swoją wiedzę wspiera przedsiębiorstwo w realizacji konkretnego celu, przygotowuje propozycje nowych rozwiązań oraz sposoby ich wdrożenia w firmie. Przykładowe sytuacje w których znajduje zastosowanie IM to m.in. zastąpienie nieobecnego pracownika wyższego szczebla, wsparcie zespołu projektowego, zarządzanie zmianą, doradztwo wraz z wdrożeniem konkretnego rozwiązania, restrukturyzacja przedsiębiorstwa.
---------------------------------
1 Interim Management – zarządzanie czasowe, zdefiniowane co do celu i zakresu działanie wewnątrz organizacji realizowane przez osobę fizyczną, nakierowane na osiągnięcie konkretnych, ustalonych rezultatów biznesowych i oparte na współpracy i partycypacji w ryzyku i zysku co do zamierzonego efektu.
Kto może skorzystać:
Rozwiązanie może być stosowane przez instytucje szkoleniowe, instytucje rynku pracy, przedsiębiorców i pracodawców, instytucje otoczenia biznesu, kadrę zarządzającą. Wsparcie w ramach projektu jest skierowane do osób pozostających bez zatrudnienia (nieaktywnych zawodowo oraz bezrobotnych) posiadających wyższe kwalifikacje zawodowe i chcących rozwijać się zawodowo w kierunku interim management (przede wszystkim do osób powyżej 50. roku życia oraz osób młodych, w wieku poniżej 30 lat).
Korzyści ze współpracy ponadnarodowej:
W projekcie zostanie wykorzystane doświadczenie organizacji z Wielkiej Brytanii - przedsiębiorstwa Create Group. Przedsiębiorstwo to zajmuje się promowaniem koncepcji zarządzania czasowego oraz doradztwem dla małych i średnich przedsiębiorstw w zakresie wykorzystania elastycznych form zatrudniania w zarządzaniu firmą.
Współpraca ponadnarodowa w ramach niniejszego projektu będzie polegała przede wszystkim na wymianie informacji i doświadczeń w trakcie wizyty studyjnej, organizacji szkoleń zawodowych dla uczestników oraz konferencji podsumowującej. W rezultacie współpracy polskich i brytyjskich ekspertów zostanie opracowany program szkolenia zawodowego dostosowany do warunków polskiego ryku pracy.
Elementy składowe (do zastosowania w praktyce):
Program szkolenia zawodowego w zakresie interim management - zakres tematyczny szkolenia obejmie m.in. metody aktywnego poszukiwania pracy, metodologię projektów IM, aspekty prawne i podatkowe projektów IM, aspekty finansowe projektów IM, komunikację w projektach IM, zarządzanie ludźmi, standardy etyczne projektów IM, rozwój biznesu i sprzedaż projektów.
- Inwenta Sp. z o.o.
- produkt współpracy ponadnarodowej
- PWP opracowany