Case Simulator

Obszar wsparcia:
  • Zatrudnienie i integracja społeczna
Rodzaj projektu:
  • projekt innowacyjny
Beneficjent: Uniwersytet Gdański
Odbiorcy:
  • Studenci
Użytkownicy:
  • Pozostali nauczyciele
  • Pracownicy naukowi
Opis rozwiązania:

Rozwiązanie odpowiada na problemy związane z przewagą teoretycznego podejścia w nauczaniu przedsiębiorczości na polskich uczelniach, co zniechęca studentów do podejmowania własnej działalności gospodarczej. Ponadto, zajęcia tego typu realizowane są przede wszystkim na kierunkach związanych z ekonomią, zarządzaniem i turystyką. Studenci pozostałych kierunków nie mają zajęć z tego zakresu.

Zaproponowane w projekcie rozwiązanie ma na celu budowanie postaw przedsiębiorczych wśród studentów ostatniego roku, co przełoży się na poprawę ich sytuacji na rynku pracy, także jako potencjalnych pracodawców. W ramach rozwiązania wypracowano innowacyjną metodę nauczania przy wykorzystaniu studiów przypadku (case studies) oraz symulacji biznesowych, które przedstawiają przybliżony do rzeczywistości obraz funkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku. Zaproponowane rozwiązanie jest skupione na praktyce działalności biznesowej i stawia przed studentami rzeczywiste zadania – tym samym oswajając ich z rzeczywistością prowadzenia przedsiębiorstwa i praktycznie przygotowując do znalezienia miejsca na rynku pracy poprzez własną aktywność gospodarczą. Odbiorcy dzięki zastosowaniu produktu mają możliwość zdobycia wiedzy i umiejętności, które mogą być przydatne na rynku pracy i mogą przekonać do prowadzenia własnej działalności gospodarczej oraz zostania pracodawcą.


Kto może skorzystać:

Z rozwiązania mogą skorzystać uczelnie i nauczyciele akademiccy prowadzący zajęcia związane z tematyką przedsiębiorczości.


Innowacyjność:

Rozwiązanie wpisuje się w wymiar innowacyjności dotyczący wypracowania nowych metod działania, nowych instrumentów i narzędzi dydaktycznych, niestosowanych dotychczas w Polsce, ale wykorzystywanych przez partnera niemieckiego uczestniczącego w projekcie.

Elementy składowe (do zastosowania w praktyce):

  • Symulacja biznesowa

Odnosi się do realnych problemów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej w Polsce i powstała na bazie rzeczywistych uwarunkowań charakterystycznych dla rynku Trójmiasta. Ze względu na specyfikę polskiego rynku oraz możliwości finansowe absolwentów uczelni grę symulacyjną oraz studia przypadku utworzono dla branży usługowej, która nie wymaga tak dużych nakładów finansowych, jak branża produkcyjna. Jednocześnie, ze względu na atrakcyjność i potencjalną znajomość specyfiki usług przez studentów (z punktu widzenia klienta) wybrano założenie i prowadzenie klubu oferującego usługi typu fitness.

  • 10 studiów przypadku

Komplet studiów przypadku (narzędzie wspomagające) wraz z instrukcjami, które właściwie sprofilowane, umożliwiają zrozumienie trudniejszych zagadnień i stanowią narzędzie komplementarne względem symulacji.

Załącznik: application/zipProdukt finalny.zip
Beneficjent:
  • Uniwersytet Gdański
Fiszka projektowa: application/mswordFiszka.doc
Strona www:

www.ug.edu.pl

Rodzaj produktu:
  • produkt finalny projektu innowacyjnego
Status produktu/rozwiązania:
  • PI zwalidowany